Més de 400 notícies publicades aquest any

Per segona vegada consecutiva la Web Oficial tancarà l’any superant la xifra de les quatre-centes notícies penjades en 365 dies. Entre 2012 i 2013 s’han publicat 816 notícies, posant el Sant Andreu a l’alçada de clubs amb una estructura professionalitzada a nivell de comunicació.

Des de l’àrea de premsa s’ha treballat per acostar diàriament l’actualitat del club als socis i als mitjans de comunicació, obtenint un feedback brutal per ambdues parts. Un fet que evidencia la importància que té avui en dia potenciar els canals de comunicació amb professionals del sector. Web i xarxes socials, amb un ús adequat, actuen com a motors d’expansió de la marca.

En aquest darrer any la del Sant Andreu ha crescut a un gran ritme. Les accions de màrqueting combinades amb una aposta comunicativa fortíssima i esdeveniments esportius potents ens han dut a aquest creixement. Les notícies diàries a la Web i Twitter, setmanals a Facebook, han trobat la resposta dels aficionats amb un gran augment de visites, feedback i seguidors. En el cas de les xarxes socials han estat 3.000 de nous a Twitter i 2.000 a Facebook, una tendència positiva que ha propiciat l’obertura de comptes a d’altres xarxes com Uwhisp (àudios) o Instagram (fotografies). Els hashtags o etiquetes, també presents a Instagram, ens han donat molt joc per fomentar la participació dels aficionats. #volemferhistoria, #despertaelteumonstre, #invasioacandrago o #somelsquadribarrats han estat dels més usats.

Les accions comunicatives, més enllà de cobrir el dia a dia, han estat diverses. Un dels objectius assolits ha estat el de fer el seguiment en directe (via Twitter) de tots els partits disputats pel primer equip. De Lliga, de Copa del Rei, de Copa RFEF, de Copa Catalunya i també els amistosos de pretemporada. Amb professionalisme s’han aconseguit salvar tots els impediments, logístics i tècnics, perquè els aficionats i els mitjans de comunicació sabessin al moment què feia l’equip, bé al Narcís Sala, a Villarrobledo o a Tenerife.

Un altre element clau el trobem en la integració de vídeos al Web. La bona relació amb BTV ha permès, a més d’un contacte permanent per generar contingut, compartir-lo als canals del club. Una eina de gran utilitat i servei per a ambdues parts en el dia a dia. A banda, en casos especials com la Final de Copa RFEF o l’eliminatòria de Copa del Rei, es va decidir fer un espot promocional de producció interna-externa, amb la col·laboració de dues productores audiovisuals. El darrer, en motiu del partit contra l’Atlético, va superar les 10.000 visites a Youtube i totes les televisions el van emetre en horari de gran audiència, generant impacte de marca gratuït a centenars de milers d’espectadors. A qualsevol anunciant un espot d’un minut de durada en aquesta franja li hagués costat una suma de sis xifres.

I és que la cobertura mediàtica ha superat les expectatives aquest 2013, especialment al voltant de la Copa RFEF guanyada contra la Hoya Lorca i dels partits contra l’Atlético de Madrid. El departament de premsa va acreditar 151 periodistes pel partit contra l’equip madrileny, no podent donar cabuda a tots els que ho van sol·licitar. Professionals de mitjans de Catalunya, Madrid, els Estats Units, Qatar, Alemanya, Bèlgica, França, Rússia, el Japó i Colòmbia, que van donar cobertura a un esdeveniment únic amb el Sant Andreu com a actor i amb un escenari, el Narcís Sala, que a base d’hores i de feina per salvar impediments es va adequar per acollir aquest volum de mitjans. No només entre el públic ha crescut la marca Sant Andreu aquest 2013, també entre els professionals que han vingut a l’estadi. “Hem treballat millor que en molts camps de Primera Divisió”. La imatge queda ben amunt.

 

Per a més informació podeu contactar amb premsa@uesantandreu.cat

SEGUEIX-NOS