L’última vegada que el Sant Andreu va celebrar un ascens va ser la temporada 2007/2008. L’any anterior l’equip havia caigut a Tercera i els quadribarrats van trigar tan sols un curs en recuperar la categoria perduda.
Amb Natxo González a la banqueta, es va acabar segon classificat a la lliga i el sorteig agrupar l’equip amb l’Ejea, l’Arandina i l’Haro Deportivo, rival a les semifinals.
El partit d’anada, disputat al camp de l’equip de la Rioja, va acabar amb empat a un. Una petita avantatge pel Sant Andreu que ho deixava tot obert pel duel al Narcís Sala. Ja a terres andreuenques, els de González van saber patir però gràcies a un solitari gol de Manu Lanzarote van aconseguir classificar-se per la final.
La final gairebé no va tenir història. A diferència de la promoció de la temporada 2004/2005, no es va haver de remuntar. L’Arandina es va veure totalment superat per un Sant Andreu que tenia l’ascens entre cella i cella i que no va deixar escapar. De la mateixa manera que a les semifinals, els quadribarrats van jugar l’anada com a visitant, en aquest cas a El Montecillo, de Castella i Lleó. Lanzarote, amb un golàs de falta, i Lorca, van ser els encarregats de posar el 0-2 al marcador i encarrilar l’eliminatòria.
El duel al Narcís Sala, ple de gom a gom, va ser una festa de principi a fi. El Sant Andreu va passar per sobre d’un Arandina tocat i un doblet d’Eloi Fontanellas i una nova diana de Manu Lanzarote (que va marcar 3 gols en 4 partits de promoció) van culminar una nova tarda per la història al poble.
Ara, 13 anys després, es presenta una nova oportunitat per pujar de categoria. Lluny del Narcís Sala, però amb l’incansable suport de l’afició andreuenca.
Fotografia: sant-andreu.com


