L’autèntic derbi de Barcelona ja és aquí. Sant Andreu i Europa es mediran aquest diumenge al Narcís Sala en un moment decisiu de la temporada, com ha reconegut l’entrenador andreuenc, Joan Esteva. Un duel de poder a poder al qual ambdós equips arriben possiblement en el millor moment de les seves respectives temporades.
Ara bé, el Sant Andreu s’enfrontarà a un equip que aspira a tot: l’Europa acumula onze jornades sense perdre i s’ha posicionat per aspirar un any més al play off després d’un mal inici de temporada. El conjunt quadribarrat tindrà un os dur de rosegar i necessitarà l’alè d’un Narcís Sala que presentarà una gran entrada per derrotar els escapulats.
En aquest sentit, Joan Esteva ha afirmat que “el partit té tots els al·licients perquè es vegi un ambient espectacular i un encontre ple de competitivitat i de tensió en el terreny de joc”. A més, l’entrenador andreuenc ha remarcat que l’afició ha de “gaudir d’aquest partit, que és un regal per tots ells per la rivalitat que existeix”.
El tècnic gracienc, Albert Poch, espera un “partit semblant al de la primera volta i amb pocs gols perquè els dos equips tenim un bon funcionament defensiu”. Així mateix, Poch ha admès que el Sant Andreu “si segueix en aquesta línia, és un dels aspirants a quedar entre els quatre primers”.
Pel que fa a les baixes, el Sant Andreu no podrà comptar amb el sancionat David Payán, que va veure la cinquena targeta groga contra el Prat. En la mateixa situació es troba el migcampista gracienc Uri. A més, no podran jugar per lesió Dani Guerrero pels quadribarrats ni Javi Iglesias, Abel Rita i Iván Vidal pels escapulats.
El Sant Andreu comença la jornada com a vuitè amb 37 punts, mentre que l’Europa és sisè amb 43, a un punt del play off. Una victòria local acostaria l’equip andreuenc a tres punts dels graciencs i podria retallar la distància que separa els de Joan Esteva de les primeres posicions. En definitiva, un derbi en què ambdós equips s’ho juguen gairebé tot.
Àudio complet de la roda de premsa prèvia al derbi
Vídeo de la trobada entre Esteva i Poch (BTV)
Fotografia: Roger Graells


